SUNN SNACK PÅ 5:2 DIETTEN!

  • 16.03.2015 kl.17:28
  • //
  • Helse

Hola healthy people! :)

Som dere kanskje vet så prøver jeg meg på 5:2-dietten, som går ut på at du skal spise vanlig kosthold fem dager i uka og "faste" to dager i uka. På fastedagene skal du kun spise 500 kalorier (600 hvis du er mann). Det gjør at det kan være lurt å finne sunne alternativer så du ikke "bruker opp" de 500 kaloriene med en gang. I dag skal jeg dele med meg en sunn snack som du enten kan spise om du går på 5:2 dietten, eller som du kan spise når du har lyst på noe godt, men samtidig vil være sunn.



Dagens sunne snack består av:

♥ Riskaker
♥ Peanøttsmør 
♥ Eple

Jeg lagde meg tre riskaker og fordelte en teskje peanøttsmør utover de tre riskakene (om du ikke faster, så kan du ta mer enn en teskje, men det er ganske mye kalorier i det, så lurt å ikke ta så mye om du skal prøve å spise kalorifattig). Jeg bruker peanøttsmør fra Green Choise fordi den inneholder 99.3% peanøtter, og er derfor ganske sunn i forhold til andre typer. Viktig at den ikke er tilsatt så mye synes jeg. Til slutt har jeg brukt et halvt eple. Jeg har skjært av noen tynne skiver som jeg legger oppå riskakene, og resten skjærer jeg opp og tar ved siden av. Dette er utrolig godt og et supert alternativ om man vil kose seg litt. Måltidet jeg lagde meg i dag var på 192 kalorier. 

Jeg bruker appen Lifesum for å regne sammen kalorier. Den er veldig god!

TIPS: Det er også utrolig godt med banan oppå istedenfor eple. Jeg hadde ikke det i huset nå, men vanligvis er det min favoritt! 

Har du prøvd denne snacks-varianten før? Eller kunne du tenke deg å prøve?

#sunn #snack #5:2dietten #diett #healthy #eple #peanøttsmør #riskaker #lifesum 

VIDEO : VI STÅR PÅ SKI !!!

  • 11.03.2015 kl.23:57
  • //
  • Helse

Hei alle fininger!

Som dere vet så var vi på Skeikampen i helga. Jeg har jo allerede vist dere en del bilder fra langrennsturen, men fikk ikke lasta opp noe video mens vi var på tur, så har sittet med det litt ikveld og satt sammen noen småklipp. Dette er jo blant annet Mailsons første møte med skikkelig snø og ski på beina! Litt fall til å begynne med, men gikk jaggu bedre etterhvert!! :) Videoen er litt lang, men synes det var like greit å sette sammen en del av klippa. Så får heller folk spole! Jeg er jo ganske glad i å få kamera opp i trynet, så benytter anledningen til å preke litt æv! :)

Håper dere koser dere med langrennsturen vår. Flere bilder og videoer fra resten av turen kommer senere! :)

 



Legg gjerne igjen en kommentar!! 

God natt alle sammen!! :)

#ski #skeikampen #fjellet #langrenn #familie #tur

EN DAG I LØYPA PÅ SKEIKAMPEN! :)

  • 07.03.2015 kl.10:39
  • //
  • Helse

Etter en fantastisk dag i løypene i går våknet vi deilig og støle i kroppen i dag! Kan faktisk ikke huske sist jeg var så sliten! Tilsammen ble det 1,5 mil på de aller fleste av oss. Den første delen av turen gikk veldig bra for min del, men jo mer sliten jeg ble, jo mer bakglatte ble skia mine. Mailson gjorde sin aller første tur på langrennski og hang med på hele runden. Imponerende! :) Bilder sier jo mer enn 1000 ord, så derfor tenkte jeg å dele med meg noen blinkskudd fra gårsdagen!! :)

 















































Jaggu ble det noen knall og fall også! Iallefall på noen av oss :)





Ha en fin dag alle sammen! Nå skal vi få i oss litt mat, før vi er ute i løypa igjen! Kanksje blir det nedover i dag, vi får se! =) 

#skeikampen #langrenn #ski #familie #moro

ENKELT, SUNT OG KJEMPEGODT!

  • 03.03.2015 kl.23:00
  • //
  • Helse

I dag fikk jeg et innfall av å lage fisk. Det er ikke ofte skal jeg si dere, så fant ut at jeg like greit skulle dokumentere hele greia. I dag har jeg lagd ovnsbakt torsk på en eng av bacon med potetmos og ertepuré ved siden av. Ertepuré har jeg aldri lagd før i hele mitt liv. Ganske utrolig i en alder av 31 år, og så var det så lett. Bruker også appen lifesum til å regne ut mer eller mindre hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen og fant ut at en vanlig posjon kom på i underkant av 500 kalorier. 

Jeg skal ikke skryte på meg å ha lagd alt fra bunnen av. Hjemmelaget potetmos er jo så godt, men det ble den lettvinte løsningen i dag, nemlig maggi potetmos på pose. Får ta den hjemmelagde senere. Ellers brukte jeg Findus Gourmet ryggfilet av torsk, Gilde smårett bacon og erter fra matmestern. I tillegg trengte jeg bare melk, smør, salt og pepper.



Slik gjør du:

1. Forvarm ovnen til 180 grader. Legg filetene i en ildfastform, hell over litt olje og tilsett salt og pepper. Dekk deretter formen med folie og bak i ovnen i 10 ´15 minutter.

2. Kok ertene i ca 7 minutter til de er møre og gode. Mos de sammen med smør og litt melk. Smak til med salt og pepper.

3. Lag potetmos. Følg oppskriften på pakka :) Jeg byttet ut noe av vannet med melk for å få en litt fyldigere smak. Tilsatte også litt salt og pepper.

4. stek baconterningenen i litt olje til de er sånn du vil ha dem.

5. Dekk en nydelig tallerken og nyt maten!


Denne retten er veldig enkel å lage, går fort og er faktisk veldig god. Jeg må innrømme at jeg ble litt overraska. Jeg kan jo faktisk lage noe med fisk. Dagens nye oppdagelse!

Og her er det ferdige resultatet:



Håper det faller i smak om noen vil prøve! Bare spør om dere lurer på noe også :)

Er du glad i fisk? Hva pleier du å lage?  link gjerne til gode fiskeretter (I need to learn)

#fisk #mat #kosthold #sunnmat #matblogg #torsk #potetmos #ertepuré #bacon #middag 

FIT, FITTER, THE FITTEST!

  • 01.03.2015 kl.16:23
  • //
  • Helse

Den siste uka har klassen min holdt på å gradbøye verb på engelsk så jeg er helt inne i det i hodet mitt. Alle ord som kommer inn i hodet mitt blir automatisk bøyd. Og nå som jeg har trent kom ordet FIT inn i hodet mitt. Viktig å legge til at overskriften må leses på engelsk, og ikke på norsk :) I keep fit by going to the gym. My goal is not to be the fittest, but to be fitter than I was before. Bra eller hva?

Det er altså snakk om trening, og dette er jo et evigvarende tema, eller kall det gjerne problem. Utfordring er vel kanskje enda mer riktig om jeg tenker meg om. Jeg har de siste ukene fokusert en del på kosthold og som dere vet hoppa jeg på 5:2 dietten. Den går jeg fortsatt på og er så langt veldig fornøyd. Den siste uka gikk jeg ned 1,1kg og totalt i år har jeg gått ned 3,6!!! Hurra for meg! Skal fortelle mer om dietten senere om dere vil det. Men, nå var det trening vi snakket om... I går var jeg tilbake på Spenst igjen. Gjør stadig comeback på det senteret. Siden det var en stund siden jeg hadde vært der, så tok jeg hele kroppen. Det merkes i dag for å si det sånn. 

Treningen i går var ikke planlagt, men den endte cirka sånn her: 

1. oppvarming 20 minutter på tredemølla. Begynte å gå raskt i fem minutter så løp jeg der jeg økte hastigheten ca en gang i minuttet. Først en gang opp til pulsen var høy og jeg ikke orket mer. Da fikk jeg ned pulsen ved å gå litt, og så kjørte jeg en topp til. Jeg liker godt intervall-formen for da føler jeg så fort framgang.

2. Situps med medisinball på 6 kg. Først vanlig og så fra side til side for å ta sidemuslene.

3. Squat med kettlebell.

4. (gående) Utfall med kettlebell.

5. Triceps. Lå på benken og tok vekta opp og ned bak hodet (vet ikke om det ga mening, men).

6. Biceps. Løftet vekter opp og ned annenhver gang på hver arm.

7. Arnold press. Denne tar skuldre. Du løfter vektene over hodet og vrir samtidig armen.

Det blir stort sett 3 x 10 på hver av øvelsene. Jeg er ingen treningsekspert, men har lært litt av tidligere PT og lesing på nettet. Nå kunne jeg gjerne tenkt meg et treningsprogram som jeg kan kjøre et par ganger i uka. Gjerne to forskjellige programmer så jeg ikke går lei med en gang. Og så må det være noe jeg klarer å utføre alene, for det er ikke alltid jeg trener sammen med noen. Er det noen som har tips til bra treningsprogram? Planen er å kjøre et slikt program et par dager i uka, og så vil jeg være med på noen gruppetimer i tillegg :) 

Synes egentlig det er utrolig kleint å ta bilder av seg selv på treningsstudio, men ved hjelp av min kjære ble det iallefall tre! (fire om man tar med mitt mislykka selfie-forsøk på tredemølla. Ikke lett å ta bilde av seg selv i bevegelse, det skal jeg si dere).



Dette vil jeg vite:

Hvordan trener du?

Har du noen tips til hvor jeg kan finne bra treningsprogram? Legg gjerne igjen link..

#fit #fitter #fittest #trening #workout #weightloss #nedivekt #spenst #styrke #løping #treningsprogram

Ha en fortsatt fin søndag! Støl vink fra meg :p

Les eldre innlegg

  • Kontakt/sponsing

    kristine.gangflot@hotmail.com

    Søk i bloggen

    Translate

    Instagram

    Annonser

    SheIn -Your Online Fashion Wardrobe

    planfadder1 photo planfadder1_zps84467b24.jpg

    Blogglisten

    Norske blogger

    kvinneunivers photo kvinneunivers_Fotor2_zps885c3bfe.jpg



    Bloggdesign

    hits